Dziękujemy za skorzystanie z platformy sprzedażowej B2B Elpio.


  • Zamówienia składacie Państwo za pośrednictwem platformy B2B. Informację o złożeniu zamówienia otrzymuje także Państwa opiekun handlowy – dzięki temu może osobiście monitorować realizację zamówienia i wyjaśniać na bieżąco ewentualne wątpliwości. Towar wysyłany jest do miejsca przeznaczenia wskazanego w zamówieniu, jeśli taki adres nie został podany, za taki adres uznajemy adres Firmy z danych do faktury VAT. Ważne, by w przypadku innego adresu wysyłki podana była miejscowość wraz z kodem pocztowym oraz numer telefonu osoby kontaktowej i jej nazwisko.

  • Zamówienia złożone do godziny 12-tej realizowane jest w tym samym dniu. Firma kurierska dowozi towar do miejsca przeznaczenia następnego dnia. Znakiem realizacji zamówienia jest faktura nadesłana przez system B2B, wraz z danymi dotyczącymi przewoźnika i nru listu przewozowego. Spedytor przed dostawą wysyła SMS do Nabywcy z przybliżoną datą i godziną dostawy. Przesyłki są wysyłane firmą kurierską DHLPrzesyłki paletowe dostarczane są w ciągu 48h.

  • Koszt transportu pokrywa Elpio, o ile wartość netto faktury przekroczy 6000 zł netto . Wyjątek stanowi fakt, gdy Kupujący chce uzupełnić złożone zamówienie, a zamówienie to zostało już wysłane. W takim przypadku ciężar frachtu spoczywa na Kupującym. Poniżej kwoty 6000zł netto koszt transportu jest oddzielną pozycją w fakturze zakupu.

  • Faktura za nadesłany towar dołączona jest do listu przewozowego oraz wysłana drogą mailową na wskazany adres, lub też wysłana Pocztą na wyraźne życzenie Nabywcy.
      

  • Termin płatności ustalany jest indywidualnie. Prosimy zwrócić uwagę na każdorazowe dotrzymanie tego terminu, gdyż w przypadku przeterminowanej płatności kolejne złożone zamówienie może pozostać niezrealizowane do chwili uregulowania zaległości. System handlowy blokuje możliwość wystawienia dokumentu WZ, czyli wydania z magazynu, w przypadku, gdy Kontrahent zalega z płatnością. W takim przypadku realizację znacznie może przyśpieszyć przesłanie potwierdzenia zapłaty na adres mailowy podany niżej. Jeśli Kupujący często nie respektuje ustalonego terminu zapłaty, Elpio może skrócić przydzielony termin płatności do minimum, lub zastosować możliwość wyłącznie zakupów gotówkowych i to na określonych warunkach. W sytuacjach wątpliwych należy bezwzględnie kontaktować się z opiekunem handlowym, celem wyjaśnienia aspektów powstałego zatoru płatniczego.

  • Wszelkich informacji dotyczących spraw nt. realizacji złożonych zamówień czy wystawionych dokumentów sprzedaży udzieli:
     Blanka Krzyżaniak, mail: blanka.krzyzaniak@elpio.pl , Piotr Timm mail: piotr.timm@elpio.pl,
    w kwestiach rozliczeń płatności prosimy się kontaktować z Monika Janiak, mail: monika.janiak@elpio.pl , tel. 505 138 354 .

  1. Firma Elpio jako sprzedający udziela klientom kredytu kupieckiego na następujących warunkach:
    A) Wysokość kredytu kupieckiego wyliczona jest na podstawie średniej miesięcznych zakupów z ostatnich 6 miesięcy i ustalonego terminu płatności.
    B) Łączna kwota należności (zarówno wymagalnych jak i niewymagalnych) nie może przekraczać kwoty kredytu kupieckiego ustalonego w zgodnie z założeniami .
    C) Kolejne zamówienie może być zrealizowane jedynie do wysokości limitu.

  2. Po przekroczeniu limitu kredytu kupieckiego sprzedaż towarów Kupującemu odbywać się będzie w formie przedpłaty lub gotówki.

  3. W przypadku pozostawania w stanie zadłużenia Sprzedający może odmówić sprzedaży gotówkowej do czasu uregulowania zaległych płatności. 

  4. Ze względu na ograniczenie ryzyka kredytowego Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia limitu kredytu kupieckiego wobec Kupującego. 

  5. Limit kredytu kupieckiego może być także cofnięty w odniesieniu do Kupującego, który nie reguluje swoich zobowiązań w terminie.

  6. W przypadku gdy do pomocy w windykacji długu Kupującego zostanie zaangażowany podmiot zewnętrzny, limit może zostać odebrany bez możliwości jego przywrócenia. 

  7. Wysokość przyznanego kredytu można zobaczyć po zalogowaniu się do panelu B2B lub prosimy wysłać zapytanie do opiekuna handlowego Kupujący zostanie poinformowany o zmianie limitu pisemnie, drogą elektroniczną. 

  8. Jeżeli Kupujący nie ureguluje w terminie zobowiązania, wstrzymywana jest realizacja zamówień od Kupującego oraz bieżąca sprzedaż z odroczonym terminem zapłaty do momentu uregulowania zaległości. 

  9. Jeżeli limit przyznany przez Elpio okaże się niewystarczający do przeprowadzenia transakcji mających charakter jednorazowy z Kupującym możliwe jest przeprowadzenie takiej transakcji po wcześniejszym, indywidualnym rozpatrzeniu przez Sprzedającego. 

  10. Kupujący w trakcie obowiązywania umowy może w każdym momencie złożyć wniosek o zwiększenie limitu kredytowego poprzez kontakt z handlowcem prowadzącym. Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy zwiększenia limitu bądź zwiększenie go tylko z jednorazowym skutkiem. 

  11. Jeśli firma przewiduje większe zakupy zachęcamy do podpisania ramowej umowy o współpracy .

„Najlepiej z Elpio” – to nasze motto. Jesteśmy przekonani, że to hasło stanie się szybko Twoim hasłem.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji.